Innovatie ontwikkeling

Innovatie ontwikkeling

Aan ideeën geen gebrek…
Je organisatie is klaar om te innoveren. Er zijn diverse nieuwe ideeën die kansrijk lijken. Missen we nog ideeën? Wat komt er allemaal nog meer bij kijken? Welke keuzes maak je en hoe kom je van een idee naar een succesvolle product/dienst? En hoe zorg je dat je bedrijf hierin mee gaat?

Hoe krijg en houd je overzicht over alle aspecten van innoveren?

Als je bedrijf wil innoveren (een nieuw product en/of dienst ontwikkelen) gaan er veel meer dingen veranderen dan in eerste instantie beoogd is.Helaas is innoveren geen enkelvoudig en lineair proces. Zeker in het begin, het zogenaamde “fuzzy front-end”, moet je zowel divergeren (zo breed mogelijk de aspecten bekijken), als convergeren (focus aanbrengen in de dingen die je wilt gaan doen).

Pas als je alle aspecten in een helder kader hebt staan geeft dat rust, overzicht, inzicht zodat heldere keuzes gemaakt kunnen worden en een gefocust project kan worden gestart.

Wat kan House of Innovation voor jou en je onderneming betekenen?

Wij helpen om inzicht te krijgen en structuur te brengen in alle aspecten die met innoveren van producten en/of diensten samen hangen. Onze toolbox is gebaseerd op lessen uit o.a. Lean Startup, Design Thinking, Agile en Scrum. Het eindresultaat geeft overzicht en inzicht zodat heldere keuzes gemaakt kunnen worden. Het biedt ruimte om de koers in het innovatieproces aan te passen en inzicht zodat medewerkers de keuzes en te nemen ontwikkelstappen ook snappen.

Dit zijn de stappen die we gaan zetten als we samen aan de slag gaan

In de eerste fase van innovatie ontwikkeling dagen we je uit om aan te tonen hoe de bestaande ideeën in lijn liggen met uw toekomstbeeld en de missie, visie, strategie en ontwikkelingsroadmap van uw onderneming. Aansluitend kunnen we desgewenst zin een brainstormactie kijken of er nog meer ideeën kansrijk lijken. Ook de ontwikkeling van een of meer roadmaps kan onderdeel worden van onze ondersteuning.

We gaan in kaart brengen wat uw ‘freedom to operate’ is aan de hand van onder andere een IP scan en stellen een IP strategie op.

In de tweede fase kijken we naar de gewenste business keten en mogelijke samenwerkingspartners, stakeholders en mogelijke business modellen. We komen tot scherpe keuzes en een plan van aanpak dat ook aan uw organisatie is uit te leggen.

In de derde fase richten we ons op randvoorwaarden waaraan uw innovatie(s) moet(en) gaan voldoen en hoe het innovatieproces gefinancierd kan worden. Ook hiervan maken we een overzicht.

House of Innovation neemt je mee in bovenstaande fases en daagt je continu uit, zodat scherp wordt hoe je kunt gaan innoveren.

Contactgegevens

Direct contact

T: +31 (0)6 25094496
E: info@house-of-innovation.nl

Vul het formulier in

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.

Frank was voor mij tussen 2007 en 2017 een enthousiaste partner bij TMM partners  in innovatieprojecten en startups. Als zelfstandig ondernemer was hij steeds persoonlijk betrokken met een belangrijke stabiliserende rol in onze projecten. Hij is een duidelijke teamspeler, die met veel gevoel voor persoonlijkheden en lange termijn doelen de teams op koers houdt.

Jan VoûteOprichter TMM Partners

In mijn zoektocht naar vragen over eisen en normeringen omtrent het realiseren van een product op de Nederlandse markt kwam ik met Frank in contact. Frank heeft mij enorm geholpen met het verzamelen van de juiste informatie en hij heeft mij ontzettend veel tijd en energie bespaard met zijn kennis.

Mark van de Logtfounder Power Branding, founder SmartphoneReiniger.nl

Roadmap ontwikkeling

Vanuit een toekomstvisie ontwikkelen we roadmaps voor onder ander producten, diensten, technologie, toepassingen, pr en business

Business modellen

Bij een nieuw product of dienst hoort een nieuw business model. Een goed voorbereid business model maakt de introductie in de markt gemakkelijker en sneller succesvol.

IP management

Je hebt al wel een patent, maar afscherming van je product of dienst met meer IP (patenten, merknaam, model, etc.) versterkt de marktpositie. Het verhoogt voor concurrenten ook de entree-drempel.

Wil jij je onderneming verbeteren?

Neem contact met mij op voor een advies op maat!